TÉSZTA JÓ KISLÁNY MÓDRA


Létezik egy olyan olasz recept, hogy Tészta Rosszlány módra. (Puttanesca)
Ezt alakítottam át némileg. A szardella helyett tonhalat használtam, kihagytam a fekete olívabogyót és stílszerűen nem "éjszakai" pillangótésztát használtam, hanem copfocskát.
👧


HOZZÁVALÓK 2-3 SZEMÉLYRE:

250-300 g száraz Copfocska tészta (főzve kb. 500-600 g)

a feltéthez:

1 doboz konzerv paradicsom
2 doboz konzerv tonhal (=2*195/150 g)
2 csomag zöld olívabogyó (2*200 ml)
1,5 evőkanál kapribogyó
1 fej vörös/lilahagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors, Erős Pista, bazsalikom

reszelt sajt (elhagyható)


ELKÉSZÍTÉS:

1. A tésztát enyhén sós, lobogó vízben kifőzzük. Lecsepegtetjük.
Vegyük figyelembe, hogy ez a tészta kisebb és vékonyabb, mint az általában használtak, így kevesebb idő kell neki, míg megfő!


2. A hagymát felkockázzuk, kevés olajon üvegesre pároljuk.
Hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, kicsit pirítjuk.


3. Beleöntjük a konzerv paradicsomot. Elkeverjük.

4. Jöhet az olívabogyó és a kapribogyó.

Én nem karikáztam fel, de lehet azt is.
Rotyogtatjuk 2-3 percig.


5. Végül a tonhal következik. Csepegtessük le! Sem a sós lé, sem plusz hozzáadott olaj nem kell bele!
Óvatosan átforgatjuk és átmelegítjük. Már tálalhatunk is!


Alulra tesszük a tésztát, ráhalmozunk egy jó nagy adag feltétet. Így is finom, de akár reszelt sajttal is tálalhatjuk!


Jó étvágyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések