POKOLI ÖRDÖGLEPÉNY


A klasszikus Ördöglepény receptjét kicsit módosítottam, főleg ami a tölteléket illeti.
Az eredetibe -bár ahányat olvastam annyiféle volt- kukoricát, borsót, bacont tettek.
Én sokkal ördögibbre vettem. Így Pokol szalámi, erős paprika és Pokol tüze ketcup került bele. Ráadásul még Ördögtojást is készítettem hozzá.


HOZZÁVALÓK 4 DB-HOZ:

az Ördögtojáshoz:

2 db kisebb cékla (kb. 400 g)
8 db főtt tojás

a lepényhez:

600 g nyers, reszelt burgonya
2 db tojás
4-5 evőkanál liszt
3 gerezd fokhagyma
só, bors, pirospaprika
 (szükség esetén tej)

megkenéséhez: Félix Pokol Tüze ketchup

aki seprenyőben süti, annak olaj

a raguhoz:

150 g Pokol szalámi
1 nagyobb vöröshagyma
1 db hegyes-erős paprika



ELKÉSZÍTÉS:

1. A céklát apró kockára vágjuk, feltesszük annyi vizben főni, hogy utána 8 db tojást szépen belepjen.

A tojásokat megfőzzük, meghámozzuk és a cékladaraboktól mentesített lébe helyezzük.

1 éjszakára hűtőbe tesszük.



3. A lepény hozzávalóit összekeverjük.
A lisztet csak végén adjuk hozzá. Annyit, hogy ne túl híg, de ne is sűrű tésztát kapjunk.
Szükség esetén 3-4 kanál tejjel lazíthatjuk. 

Én kétféle változatot csináltam, 2-őt tepsiben, 2-őt pedig serpenyőben sütöttem. 

Talán a tepsiben sült (kb. 15 perc, félidőben megfordítottam) némileg ropogósabb, de olyan nagy különbség nincs a kettő között.


4. Míg sülnek a lepények egy másik serpenyőben elkészítjük a ragut.
A hagymát, a húst és a paprikát apró kockákra vágjuk, majd kevés olajon sütjük, míg a szalámi megpirul.

5. Tálaláskor a lepényt megkenjük a ketchuppel.

Erre jön egy adag ragu.


A lepények egyik felére felsorakoztatunk 2 db (4 fél) félbevágott tojást arccal lefelé fordítva, majd ráhajtjuk a lepény másik felét.

Jó  étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések