KEDGEREE : ANGOL-INDIAI REGGELI

 

A neten sokféle "Kedgeree" recept található. Az biztos, hogy van benne Indiára jellemző fűszer, currypor alap, plusz még ki, mit szeret. Van benne tojás. Többnyire főtt vagy buggyantott, de szerintem a tükörtojás sem ugrik le róla. Ezen kívül pedig kell füstölt hal. Ez is bármi lehet, de ne konzervet, hanem halfilét használjunk.

Én a rizs részét a "Royal recipes 2. évad  11. részéből ("War and strife" - ez az első recept, mindjárt az elején kb. 3:50-nél kezdődik.) késztettem el, a buggyantott tojás is maradt, de nem lazac, hanem füstölt hering került bele.

https://www.dailymotion.com/video/x6rfji2 

 

HOZZÁVALÓK 2 ADAGRA:

150 g rizs (szárazon)

1 db vöröshagyma

1 db hegyes-erős, zöld paprika

1 teáskanál currypor

3 evőkanál olvasztott vaj v. 1,5 evőkanál olaj

3 evőkanál friss petrezselyem

2 db kardamom

kevés friss gyömbér

só, őrölt bors

 A feltéthez:

150 g füstölt hal

2 db tojás


 ELKÉSZÍTÉS:

1. Az apróra feldarabolt hagymát és zöldpaprikát, valamint a rizst enyhén megpirítjuk. Hozzáadjuk a fűszereket (gyömbér, currypor, kardamom, só, őrölt bors), átforgatjuk, majd felöntjük vízzel (attól függően milyen típusú rizst használunk.)

Megfőzzük. Belekeverjük a petrezselymet.





2. A tojást elkészítjük a tetszőleges módon.

3. A halat felkockázzuk vagy csíkozzuk, esetleg szeleteljük.

Én kevés olajon a forró serpenyőben 1 percre beledobtam, mert nem eszek nyers halat, de elvileg a füstölt hal már kész a fogyasztásra.

Tálaláskor alulra kerül a rizs, rá a hal végül a tetejére a tojás.

Jó étvágyat! 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések