NAPSUGARAS PALACSINTATORTA



Egy tejbegrízes tortán láttam ezt az öntetet. A színébe egyből beleszerettem. Pláne, mikor megtudtam, hogy semmi mesterséges nincs benne, szimplán őszibarackról és egy kis zselatinról van szó.
Mivel a tejbegrízt már gyerekkoromban sem bírtam, így egy másik alapot ötlöttem ki. A túrós palacsinta jó választásnak bizonyult. Kicsit féltem attól, hogy majd a tészta ennyi állás után gumis lesz...Szerencsére, puha  maradt, így nemcsak guszta, de finom is lett a végeredmény!
😍

HOZZÁVALÓK 1 DB 20 CM ÁTMÉRŐJŰ (KICSI) TORTAFORMÁHOZ:

6 db palacsinta

a töltelékhez:

450 g tehéntúró
1 evőkanál tejföl
1 tasak vaníliás cukor
1 db citrom reszelt héja és felének a leve
ízlés szerint porcukor

az öntethez:

1 nagy dobozos őszibarackbefőtt (820 g/450 g)
a folyadéknak megfelelő mennyiségű zselatin


ELKÉSZÍTÉS:

1. A töltelék hozzávalóit összekeverjük.


2. Megtöltjük vele a palacsintákat.


3. Elkészítjük az öntetet.

A barackokat folyadék nélkül a turmixgépbe tesszük és pürésítjük.

Megnézzük mennyi ml lett belőle és ennek megfelelően - a zselatin felhasználási utasításai szerint eljárva - hozzáöntjük a kihűlt, feloldott zselatint.
Én oldófolyadéknak a befőtt levét használtam.


4. Kibéljük szilikonos sütőpapírral a tortaforma alját.


5. Három db palacsintát karikára vágunk és sorba beletesszük a forma aljába.
  

Ráöntjük a püré felét.


6. A maradék három palacsintát szintént felkarikázzuk és rátesszük a pürés sorra.


7. Végül a maradék őszibarackkal bevonjuk.


8. Lefedve 3 órára a hűtőb tesszük, míg megdermed a zselatin.

Tetejét dekorálhatjuk, hogy még mutatósabb legyen. (...bár sokáig nem gyönyörködünk benne...)


Felszeletelve tálaljuk.

Jó étvágyat!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések