MEDVEHAGYMÁS MACKÓPOGÁCSA


A recepthez optimális esetben szükség van egy mackóformájú tésztaszaggatóra. Az enyém 5 cm-es.
És az sem árt, ha sütés előtt lekenjük tojással, amit én itt elfelejettem.
🙎

HOZZÁVALÓK 34 DB-HOZ:

300 g teljes kiőrlésű liszt
200 g búzafinomliszt
7 g szárított élesztő
1 nagy pohár tejföl (=330 g)
100 g ömlesztett Medve vagy Mackó sajt 
2 evőkanál zsiradék (ajánlottam medvezsír🐼 😀)
100 g reszelt sajt
3 g szárított medvehagyma
1 teáskanál cukor


ELKÉSZÍTÉS:

1. A liszteket egy keverőtálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, a medvehagymát és a szárított élesztőt.
2 evőkanál tejfölt a cukorral meglangyosítunk és hozzáöntjük a liszthez.
 Hozzáadjuk az összes többi hozzávalót és az egészet jól összegyúrjuk.
30 percig meleg helyen kelesztjük. Ne várjunk látványos növekedést, a teljes kiőrlésű búzaliszt nem fog olyan szépre megemelkedni, mintha csak sima lisztből lenne.

2. A tésztát enyhén lisztezett deszkán kinyújtjuk kb. 1 cm vastagra és a mackóformával kiszaggatjuk.


Még 15 percet hagyjuk pihenni.

3. 180 fokos előmelegített sütőben, légkeveréssel, 8-10 percig sütjük.

Ez nem tűnik soknak, de elég ennyi! Az első kört én 180 fokon 12 percig sütőttem és abból igazi barna mackók lettek!!!😂😒


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések