MINI HOLSTEIN PITÉK




Holstein módra = hús tükörtojással

A recept elkészítéséhez szükség van 1 db szilikonos mini pite/tortaformára.

A megadott húsmennyiség 12 db pitéhez elég. Ebből én csak 6-ot készítettem tojással, a maradékot önmagában kisütöttem és krumplipürével töltöttem meg. (Ld. utolsó kép)
HOZZÁVALÓK 12 DB-HOZ:

a húshoz:

300 g darált pulykahús
30-40 g zabpehely
1 db tojás
2 gerezd fokhagyma
só, bors
egyéb fűszerek ízlés szerint (nálam Erős Pista, metélőhagyma)

a töltelékhez:

6 ( vagy 12) tojás (M-eset használtam, de néhol kifolyt a fehérje, így S is elég.)

A használt forma:


ELKÉSZÍTÉS:

1. A hús hozzávalóit a zabpehely kivételével összekeverjük.
Annyi zabpelyhet adunk hozzá, hogy formázható legyen.
30 percig pihentetjük.

2. A formát egy masszívabb sütőlemezre helyezzük és vékonyan megtöltjük a hússal.
Ügyeljünk arra, hogy az alja és a széle nagyjából egyforma vastagságú legyen.

3. Mindegyikbe beleütünk 1-1 tojást.

4. Előmelegített 180 fokos sütőben - légkeveréssel - 15 percig sütjük.
Ez bőven elég neki, hiszen a a húsréteg elég vékony.

Óvatosan, még melegen, kiemeljük a formákból és krumplipürével tálaljuk.

Jó étvágyat! 




Mint írtam, a maradékot krumplipürével töltöttem. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések