HÚSVÉTI TOJÁSBUCI


Ezúttal nem a főtt tojásokat, hanem a kenyeret színeztem be a húsvéti reggelihez.

A recept elkészítéséhez szükség van 1 szilikonos tojásformára.


HOZZÁVALÓK 17 DB-HOZ:

900 g búzafinomliszt
50 g friss élesztő
1 teáskanál cukor

a zöldhöz:

200-250 g spenót (mirelit kiolvasztva)

a piroshoz:

1 teáskanál őrölt pirospaprika
2-3 evőkanál sűrített paradicsom

a sárgához:

1 evőkanál currypor


A használt forma:



ELKÉSZÍTÉS:

1. Az élesztőt 2-3 dl langyos vízben, 1 teáskanálnyi cukorral felfuttatjuk.

2. A lisztet 3 tálban elosztjuk, egyenlő arányban. (egybe 300 g kerül)
Mindegyikhez teszünk kicsi sót és az élesztő 1/3-át.
Egyikbe a spenótot, másikba a curryport, harmadikba a paradicsompürét.
Az egészet jól eldolgozzuk és meleg helyen a duplájára kelsztjük.



3. A szilikonos formát masszívabb sütőlemezre tesszük és ha ragacsos a tészta felülete, kikenjük zsiradékkal.

Feltöltjük a tésztával. Nekem 6 egység van, így a háromféle tésztából 2-2-t készítettem első körben.


4. Előmelegített sütőben - légkeveréssel - 180 fokon 25-30 percig sütjük.

Megismételjük a 3.,4. folyamatot, míg a tészta elfogy.


5. Az utolsó körben, a maradék tésztákat egybegyúrtam és amolyan, patchwork tojásokat készítettem.
Igaz, itt a tészta már kicsit megszáradt és úgy néznek ki, mintha kőből lennének kifaragva... 😁
Ettől függetlenül a belseje ennek is jó puha!


Természetesen főtt tojással, sonkával és tormával tálaljuk!

Jó étvágyat!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések