FLÓDNIPITE


A Flódni sütemény hozzávalóit: diót, almát, mákot - szilvalekvár és fehérbor kivételével - ötvöztem ebben a pitében.😋


HOZZÁVALÓK 1 ADAGHOZ:

a tésztához:

190 g búzafinomliszt
60 g darált mák
1/2 teáskanál sütőpor
125 g vaj 
60 g porcukor
1 db citrom reszelt héja
2 db tojássárgája
csipet só
(szükség esetén 1-2 evőkanál tejföl)

 a töltelékhez:

500 g reszelt alma
100 g darált dió
2 db tojásfehérje kemény habbá verve
2 teáskanál fahéj
ízlés szerint porcukor

ELKÉSZÍTÉS:

1. A lisztet, a darált mákot, a sót, a porcukrot és a sütőport összekeverjük.

Elmorzsoljuk a vajjal, majd hozzáadjuk a citromhéjat és a tojássárgákat.

Az egészet addig gyúrjuk, míg a tészta összeáll.

30 percre hűtőbe tesszük.


2. A tésztát kétfelé vesszük.

Egyenként Kb. 0,4 cm vékonyra nyújtjuk.


3. Egy sütőformát kivajazunk, majd az egyik tésztalappal kibéleljük.


4. Elkészítjük a tölteléket.

A nagy lyukon lereszelt almához hozzákeverjük a darált diót, majd óvatosan beleforgatjuk a porcukorral kemény habbá vert tojásfehérjéket.


 5. Megtöltjük a  kibélelt sütőformát.
Ha kilóg némi tészta, azt visszahajtjuk a töltelékre.


6. A másik tésztalappal beborítjuk a tetejét és villával megszurkáljuk.
Vagy - ahogy én készítettem - formákat szaggattam és azzal terítettem be. Igaziból ennek itt nincs jelentősége, mert eleve a tészta is mintás, így a formák beleolvadnaka környezetbe, tehát a végeredmény egyáltalán nem lesz látványos. Plusz még rájön a porcukor, így teljesen mindegy, melyik megoldást választjuk.

Előmelegített sütőben - légkeveréssel - 180 fokon 20-23 percig sütjük.


Kihűtjük, majd felszeletelve, porcukorral meghintve tálaljuk.

Jó étvágyat!


Nekem maradt némi tésztám, abból klasszikus, lekvárral (málna és áfonya) összeragasztott példányokat készítettem. 😉


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések