VEREBÉLYI GALUSKA



A recept "F. Nagy Angéla: Különleges konyha" című könyvében található.


Annyit változtattam rajta, hogy tehéntúró helyett juhtúrót használtam és 2 db tojás helyett 3-at tettem bele, mert készítés közben kevésnek éreztem, akárcsak a tejfölt, abból legalább 3-4 evőkanál kell, ami több, mint 1 dl.

HOZZÁVALÓK 2 FŐRE:

200 g túró
2-3 db tojás
2 szál póréhagyma v. ennek megfelelő mennyiségű újhagyma
liszt, amennyit felvesz
3-4 evőkanál tejföl
2 evőkanál olaj
só, őrölt bors

ELKÉSZÍTÉS:

1. A tojást és a juhtúrót kevés sóval simára keverjük.

Annyi lisztet teszünk hozzá, hogy sűrű állagú tésztát kapjunk.




2. Enyhén sós, lobogó vízben kifőzzük a galuskákat. Én nokedliszaggatót használtam, de kanállal is bele lehet tenni a tésztát.

Leszűrjük.


3. A hagymát megmossuk, felkarikázzuk kevés olajon enyhén lepirítjuk. Én alacsony hőfokon meg is pároltam, de aki ropogósan szeretné az csak hirtelen pirítsa le.


4. Kiolajozott sütőedényben rétegezzük a galuskát és a hagymát. Én egyszerűen csak a hagymához kevertem a galuskát.



Tetejét bevonjuk tejföllel, majd 200 fokos sütőbe 10-12 perc alatt átmelegítjük.

Azon melegében tálaljuk.

Jó étvágyat!



MÉG TÖBB GALUSKA / NOKEDLI RECEPT:

ANGOLOS



GÖRÖGÖS



OLASZOS


 
BAJOROS

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések