PILSENI CSIRKEMELL




A csirke a "Fakanál: 101 sütőben készülő étel receptje" (1992) című kiadványban található.

A recepttől annyiban tértem el, hogy fólia alatt még pároltam a sörben a galuskát és a husit 25 percig, majd levettem a fóliát és megszórtam sajttal. Ezután még kb. 10 percet kapott. Én nem szeretem, ha keményre sül a sajt az étel tetején...

27*17, 6 cm mély sütőedényt használtam.




HOZZÁVALÓK 3 ADAGARA:

500 g csirkemell
só, őrölt bors, majoranna

2 dl olaj a sütéshez

a galuskához:

250 ml víz vagy tej
1 db tojás
annyi liszt, amennyit felvesz

továbbá:

2 dl cseh sör
120 g reszelt sajt

ELKÉSZÍTÉS:

A tojást, a tejjel / vízzel simára keverjük. Sózzuk, beleteszünk annyi lisztet, hogy sűrű tésztát kapjunk.



Enyhén sós, lobogó vízben nokedliszaggatóval vagy teáskanállal kifőzzük a galuskákat.
Lecsepegtetjük, beleöntjük egy kivajazott sütőedény aljába.


2. A csirkemellet vékony szeletekre vágjuk, kiklopfoljuk vagy felkockázzuk. Sózzuk, borsozzuk.
Nem túl bő, forró zsiradékban  mindkét oldalát kisütjük.

Lecsepegtetjük, eloszlatjuk a galuska tetején.




3. Előmelegített sütőben 185 fokon - légkeveréssel - kb. 25 percig fólia alatt sütjük, majd levesszük, megszórjuk reszelt sajttal és még 10 percre visszatesszük.

Azon melegében tálaljuk.

Jó étvágyat!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések