ELVIS-FÉLE TEJFÖLÖS-ÁFONYÁS MUFFIN


A recept az "Archive.org - Fit for a king: the Elvis Presley cookbook" című könyvében található a 107. oldalon.
(https://archive.org/details/fitforkingelvisp00mcke/page/106/mode/2up)




Ez a mennyiség kb. a klasszikus 12 részes muffinformához való.
Nekem ilyen nincs, így 6 db nagy és 6 db mini sütim lett.

Annyit változtattam rajta, hogy az átszámított 210 g liszt helyett csak 150 g-ot tettem bele, mert így is elég sűrűnek találtam a tésztát. Miután kihűltek a sütik, szépen kijöttek a formából a kevesebb liszt ellenére is és az állaga is tökéletes lett.



HOZZÁVALÓK:


100 g  kék áfonya (friss vagy fagyasztott)
1 db tojás
200 g cukor (aki sokallja tegyen kevesebbet)
240 g tejföl -12%-os
60 ml olaj
150 g liszt
1 teáskanál sütőpor
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
csipet só


ELKÉSZÍTÉS:

1. A lisztet, a sütőport és a szódabikarbónát összekeverjük.


2. A tojást, az olajat és a cukrot robotgéppel simára keverjük.


3. Hozzáadjuk a tejfölt, ismét átkeverjük.

Majd a lisztet is beledolgozzuk apránként.

Végül beleforgatjuk az áfonyát.






4. A formát kikenjük olajjal és megtöltjük a részeket a 3/4-éig.

Előmelegített sütőben 200 fokon sütjük - nem légkeveréssel -, amíg a közepe is megszilárdul.

Az eredeti recept 15 percet ír, én kb. 25 percet sütöttem, mire jó lett. De azért nézzünk rá a 15. perc után!



5. Ha kihűltek, óvatosan kivesszük a formából a sütiket. Igény szerint porcukorral is megszórhatjuk.

Jó étvágyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések