FLAMAND RÉTES



Ez a rétes a "Fakanál: 101 sajtos ételrecept" című újság (1985) 11. oldaláról származik.

Annyit változtattam rajta, hogy nem parmezán, hanem edámi sajtot használtam, valamint a mazsolát is kihagytam és porcukorral sem szórtam meg.




HOZZÁVALÓK 2 TEKERCSHEZ:

2*3 db réteslap

2 db zsemle
3 db tojás
150-200 ml tej
100 g vaj
150 g reszelt sajt
100 ml tejföl
só, őrölt bors

a lekenéshez: tejföl vagy olvasztott vaj / olaj


ELKÉSZÍTÉS:

1. A zsemlét felkockázzuk / darabokra szaggatjuk, meglocsoljuk a tejjel.

Én 200 ml-t tettem rá, mert elég sűrű volt az állaga, de levegősebb tészta esetén kevesebb is elég lehet. Emiatt apránként öntsük rá a tejet, ügyelve arra, hogy nagyon ne áztassuk el!!!



2. A tojások sárgáját, a vajjal habosra keverjük.


3. Beletesszük a reszelt sajtot és a tejfölt, elkeverjük.


4. Utolsó lépest, a zsemle és a habbá vert tojásfehérjék hozzáadását csak akkor végezzük el, ha a lapokat már töltésre előkészítettük!



Egy réteslapot sütőpapírra tesszük, megkenjük tejföllel vagy olvasztott vajjal vagy olajjal.

Ráteszünk még egy lapot, azt is megkenjük végül a harmadik lapra rákenjük a töltelék felét.

Megismételjük a másik 3 lappal.

A tekercseket - óvatosan, mert könnyen kilyukad! - sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, lekenjük és előmelegített sütőben 185 fokon - légkeveréssel - 15-20 percig sütjük, míg szép barna lesz a teteje.

Mielőtt felszeleteljük, 8-10 percet pihentetjük.

Jó étvágyat!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések