MUNKÁCSI KÁPOSZTALEPÉNY




A lepény a "Receptlexikon: Közép-Európa konyhája" című kiadványban található a "Felvidék és Kárpátalja" részben.




Én most tepsiben sütöttem, mert amikor először készítettem (lila káposztából) akkor túl sok olajat szedett be.



HOZZÁVALÓK 8 ADAGRA:

650 g fejes káposzta
1 evőkanál olaj
3 db tojás
só, őrölt bors, őrölt kömény
liszt, amennyit felvesz (kb. 100 g)

aki serpenyőben süti: 2-3 evőkanál olaj

a tálaláshoz: tejföl



ELKÉSZÍTÉS:

1. A káposztát alaposan megmossuk és apóra szeleteljük vagy ledaráljuk. Főzőedénybe öntjük és kevés olajon, a fűszerekkel alacsony hőfokon saját levében, lefedve, megdinszteljük.

Kihűtjük.


2. Hozzáadjuk a 3 tojást. Elkeverjük, majd annyi lisztet adunk hozzá, hogy a kicsit összeálljon.

Ne tegyünk bele sok lisztet, akkor sem ha ragacsosnak gondoljuk, mert különben kemény lesz.


3. Aki serpenyőben süti, az enyhén vizes kézzel lepényeket formáljon belőle, mártsa bele kevés lisztbe és kevés olajon tapadásmentes felületen süsse ki.
Igény szerint tejföllel tálalja.

Aki tepsiben süti, az alaposan olajozzon ki egy sütőedényt (én 17*37 cm, 5 cm mély edényt használtam) és egyenletesen oszlassa el benne a tésztát, tetejét szurkálja meg villával v. késsel.


Előmelegített sütőben 200 fokon - nem légkeveréssel - kb. 25 percig süsse.

Felszeletelve, melegen v. hidegen, tejföllel tálaljuk.

Jó étvágyat!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések