SZILVÁS BETYÁR CSILLAGSÜTI


Ezt a sütit a "Stühmer: Szilvás Betyár" aszalt szilvás, csokikrémes, csokis desszertje ihlette.



HOZZÁVALÓK KB. 50 DB-HOZ:

a tésztához:

300 g búzafinomliszt
250 g Ricotta
250 g vaj vagy margarin
1 púpozott evőkanál kakaópor
csipet só

a töltelékhez:

120 g aszalt szilva
1 teáskanál fahéj
1 tasak vaníliás cukor
2-3 dl félszáraz vagy édes vörösbor
cukor ízlés szerint

a dekorhoz:

olvasztott csokoládé


ELKÉSZÍTÉS:

1. Az aszalt szilvát egy tálkába tesszük, és leöntjük a vaníliás cukorral és fahéjjal elkevert vörösborral.

2-3 órát állni hagyjuk.



2. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd lefedjük és 1 órára a hűtőbe tesszük.


3. Az aszalt szilváról a fel nem szívott bort leöntjük, majd cukorral ledaráljuk.



4. A tésztát kétfelé vesszük és lisztezett felületen kinyújtjuk kv. 3-4 mm vékonyra.

5*5 cm-es négyzetekre vágjuk.

A négyzet 4 sarkát bevágjuk, úgy, hogy a közepén kb.0,5 cm átmérőjű kör maradjon a tölteléknek.

Ide ráhelyezünk kb. 1 kávéskanál szilvát, majd behajtogatjuk. 





5. A csillagokat tepsibe sorakoztatjuk (Igény esetén tojással lekenhetjük.Én nem tettem, mert amúgy is jön rá olvasztott csoki.),  majd 185 fokon- nem légkeveréssel - kb. 15 percig sütjük.

Akkor jó, ha a tészta megkeményedik.



 6. A kisült sütiket meglocsoljuk olvasztott csokival. (De akár porcukorral is megszórhatjuk.)

Jó étvágyat!



7.A második adagnál már meguntam a csillagokat, így a tésztát kör alakúra szaggattam.
Közepébe tettem a szilvát, majd félbehajtottam.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések