LILA COLCANNON



A "Colcannon" kifejezés hagymás-káposztás krumplipürét jelent, mely az írek és a skótok között népszerű.

Én ennek a lila változatát készítettem el, lilahagymával és lilakáposztával.

Sült húsok mellé igazán mutatós köret lehet.



HOZZÁVALÓK 2-3 ADAGRA:

4-5 db közepes főtt burgonya
80 g párolt lila/vöröskáposzta
1 db lilahagyma
30 g vaj
só,bors,őrölt kömény

(szükség szerint tej a püréhez)

ELKÉSZÍTÉS:

1. A krumplit héjában megfőzzük, megpucoljuk és a vajjal pürésítjük.

2. A káposztát apróra daráljuk, majd sóval, borssal, őrölt köménnyel 10-15 percig kevés olajon, vagy kevés vizen puhára pároljuk.

3. A hagymát eredeti recept szerint főzik a káposztával együtt én nyersen ledaráltam és így kevertem a krumplihoz.
De, szerintem minimum olajon meg kéne pirítani, főzni semmiképen nem kéne...

4. A hagymát, a krumplit és a káposztát összekverjük.

Hagyományosan a pürébe egy mélyedést alakítanak ki és olvasztott vajjal tálalják.
Én ettől eltekintettem.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések