A KERTÉSZLÁNY BURGONYÁJA


Én édesburgonyával készítettem, mert úgy gondoltam, a sárga cheddar és a sárga burgonya majd jól mutat együtt. Ami igaz is, csak végeredményben édesebb lett a kelleténél.

Viszont tény, hogy a szerecsendiós besamel jól passzol az édesburgonyához. (Csak a kukorica és a sárgarépa nem kéne már mellé...)

Tehát, aki szeretné ezt megsütni, az hagyományos krumplit használjon!!!



HOZZÁVALÓK 4 DB-HOZ:

2 db nagyobb burgonya (nálam édes 😁)
400 g vegyes kerti zöldség
400 ml tej
4 evőkanál búzaliszt
30 g vaj
só, bors,őrölt szerecsendió
 60 g reszelt sajt a tetejére


1. A burgonyákat enyhén sós vízben megfőzzük, kihűtjük.

Megpucoljuk, majd kettévágjuk és a közepüket kiszedjük. 

A kiszedett krumplibelsőt a zöldségekhez kockázzuk.


2. A zöldségeket megfőzzük, lecsepegtetjük.


3. Elkészítjük a besamelt.

Én újabban úgy szoktam, hogy a lisztet, a vajat, a fűszereket és a tejet egy turmixban csomómentesre keverem, majd felfőzöm.

Nekem a liszt pirított íze egyáltalán nem hiányzik belőle, ráadásul így tutira nem lesz csomós a végeredmény.


4. A besamelt összekeverjük a zöldségekkel és megtöltjük vele a burgonyacsónakokat.



5. Tetejüket megszórjuk reszelt sajttal.


Előmelegített sütőben 190 fokon - légkeveréssel - 10-15 percig sütjük.

Azonnal tálaljuk.

Jó étvágyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések