POLVORONES: TRADICIONÁLIS SPANYOL KARÁCSONYI SÜTEMÉNY


Újabb egyszerű és nagyszerű tészta! Könnyű vele dolgozni, és a végeredmény is mennyei!

Eredetileg a keksznek oválisnak kéne lennie, vagy olyan hatást kéne keltenie, mint a "Pöffeteg" süti. A spanyoloknál van erre a célra külön kiszúró.
Én karácsonyira vettem a figurát, így az én első Polvorones-em ilyen lett.😉


Tradícionálisan sertészsírral készül - én is azt használtam-, de tartózkodjuk a "sült" változatoktól, mert azok sósabbak.

Aki pedig szereti, az tehet szezámmagot is a tetejére. (Szerintem felesleges, mert már így is van zsír benne bőven...😁)




HOZZÁVALÓK 20 DB-HOZ:

300 g búzaliszt (finom vagy teljes kiőrlésű - vagy felesbe)
100 g mandulaliszt vagy 100 g pirított mandula finomra darálva
200 g sertészsír
150 g porcukor
1 teáskanál fahéj
1 kávéskanál só

a szóráshoz porcukor


ELKÉSZÍTÉS:

1.   A búzalisztet, a mandulalisztet, porcukrot, a fahéjat és a sót elkeverjük.

Hozzáadjuk a zsírt és addig gyúrjuk, míg a tészta fényes gombóccá összeáll.


Lefedve 20 percre a hűtőbe tesszük.

  

2. A tésztát lisztezett felületen kb. 1-1,5 cm vastagra nyújtjuk.
Ne ijedjünk meg, ha néha úgy tűnik, szét akar esni a tészta. Amint a nyújtófa alá kerül, összerendeződik.😀



3. A választott formával kiszurkáljuk. (pogácsaszaggatóval is lehet)


4. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük - lekenni nem kell - , 180 fokon - nem légkeveréssel - 13-15 percig sütjük, míg enyhén barna lesz.






5. Melegen megszórjuk porcukorral, de mozdítsuk el a kekszeket a helyükről, mert melegen törnek!!!


Dobozba zárva 2 hétig is eláll!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések