GRASSALKOVICH-PALACSINTA

 

 

Recept szerint csak 80 g csirkemájat ír, de én többet tettem bele és nem tűnt soknak a végén.

Én a panírozáshoz csak zsemlemorzsát és tojást használtam, lisztet nem.

Mivel nem kész lecsót használtam, a hagymát, paprikát és paradicsomot is belefőztem a raguba.

 

A recept a " Gödöllői királyi szakácskönyv" -ben található.


HOZZÁVALÓK 8 DB-HOZ:

 8 db sós palacsinta

250 g csirkemáj

160 g csiperkegomba

160 g lecsó v. 1 db hegyes-erős paprika+ 1db tv / 1 db piros színű paprika + 1 db vöröshagyma + 1 evőkanál sűrített paradicsom + 1 db paradicsom

80 g sonka

80 g zöldborsó

2 evőkanál olaj

a panírozáshoz:

liszt

zsemlemorzsa

3 db tojás

2 evőkanál tej

olaj a sütéshez (legalább 4 dl)

a mártához:

200 ml tejföl

őrölt pirospaprika

csipet só

 


ELKÉSZÍTÉS:

1. A raguhoz kevés olajon megpirítjuk a hagymát és a májat. Hozzáadjuk az összes zöldséget. (A paprikát és paradicsomot felkockázzuk.)

Fűszerezzük, majd puhára pároljuk.


2. Hozzáadjuk a főtt sonkát.


3. Míg a ragu fő, kisütjük a palacsintákat.



4. A palacsinta alsó részének a közepére szedünk kb. 1,5 evőkanálnyi tölteléket. Jobb és bal szélét kicsit behajtjuk, majd alulról feltekerjük.




5. Tojásban, majd zsemlemorzsában megforgatjuk, majd bő, forró olajban kisütjük.

Lecsepegtetjük. A meglangyosított paprikás tejföllel tálaljuk.

Jó étvágyat!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések