DIÓS CSIGA SZILVALEKVÁRRAL ÉS KARAMELLÁVAL

A szilvalekvár és a karamella nem egyazon sütin belül értendő. A tésztájuk egyforma, csak az egyik tekercs szilvalekváros, a másik karamellás tölteléket kapott.

A blogban már sok csiga szerepel, amik egyébként egészen finomak, de ennél a receptnél két dolgon is változtattam és úgy tűnik, nagyon jól tettem, mert az eddigieket még lehetett fokozni.

Először is az élesztőt, nagyon sokáig futattam, ugyanis egész egyszerűen elfelejtettem, hogy éppen sütni akartam...😀
Aminek a vége az lett, hogy 45 perc után a tej és az élesztő együttesen egy hatalmas habfelhővé alakult. Ennek eredményeként pedig a tészta még sokkal jobban mekelt a szokottnál - bár én korábban sem voltam elégedetlen -, itt láttam csak, hogy így az igazi!!!

A másik változatatás, hogy az első tíz percben levettem a sütőről a légkeverést, csak utána tekertem vissza.
Eddig is nőtt még a csiga a sütés alatt, de most egészen óriásiak lettek, főleg a karamellásak!!!


HOZZÁVALÓK 16 DB-HOZ:

a tésztához:

200 g búzafinomliszt
100 g darált dió
2 evőkanál fahéj
100 ml tej
18 g friss élesztő
1 db tojás 
20 g vaj
porcukor ízlés szerint
csipet cukor

a töltelékhez:

3-4 evőkanál szilvalekvár
3-4 evőkanál karamellöntet (nálam Pacific)

a kenéshez:

1 db tojás
1 evőkanál tej


ELKÉSZÍTÉS:

1. A lisztet, a darált diót, a porcukrot, a fahéjat és a sót egy tálban összekeverjük.
Elmorzsoljuk a vajjal.
Cukros,langyos tejben megfuttatjuk az élesztőt, majd hozzáöntjük a liszthez. Mint, írtam, érdemes a megszokottnál tovább hagyni, míg egészen habos lesz!
Beleütjük a tojást is és végül az egész tésztát jó alaposan kidolgozzuk.
45 percig meleg helyen kelesztjük.


2. A tésztát kétfelé szedjük és egyenként kinyújtjuk kb. 3 mm vékonyra.


3. Az egyiket lekvárral a másikat karamellával megkenjük.
Természetesen csak egyféle töltelékkel is lehet készíteni!



4. A tésztát feltekerjük, majd 1,5 - 2 cm vastag darabokra vágjuk.


5. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és megkenjük a tejes tojással.


6. Előmelegített sütőben 180 fokon 10 percig légkeverés nélkül, majd még 6-8 percig légkeveréssel sütjük.

Jó étvágyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések