CSIRKE BANKÁR-MÓDRA

 


 Az étel a "Royal Recipes" BBC sorozat "Jubilee" című adásában található, "Le poulet a' la financiére" néven. (Első évad 6. rész)


kb. 16. percnél kezdődik ez a recept.

Én kihagytam belőle a csirkeszívet. Kockázott csirkemellet tettem bele, amit a hagymával és a májjal együtt pirítottam le.

A gombócba a  faggyú helyett olvasztott vajat tettem és nekem egy kicsit kemény maradt főzés után is. De az is lehet, hogy csak kisebbre kellett volna formálni...

Szerintem, mi, magyarok ezt nokedlivel vagy főtt tésztával együk, jobban járunk.


HOZZÁVALÓK 3-4 ADAGRA:

400 g csirkehús

250 g gomba

200 g csirkemáj

1 db nagyobb sárgarépa

1 db vöröshagyma

2 dl fehérbor

5-6 dl csirke / húsleves

80 g olívabogyó

3 evőkanál olvasztott vaj v. olaj

só, őrölt bors, babérlevél

A gombóchoz:

1-2 db tojás

2-3 evőkanál víz

6 evőkanál olvasztott vaj vagy faggyú

liszt, amennyit felvesz

ELKÉSZÍTÉS:

1. A feldarabolt hagymát, sárgarépát, húst és csirkemájat a vajon v. olajon enyhén megpirítjuk. 


 

2. Hozzáadjuk a felszeletelt gombát és olívabogyót.

Fűszerezzük. Felöntjük a borral és a húslevessel. 


 

Pároljuk kb. 30 percet és beletesszük a gombócokat, amikkel együtt szintén még kb. 25-30 percet főzzük.

 3. A tésztához a tojást / tojásokat villával felverjük, hozzáadjuk az olvasztott zsiradékot és sót, majd annyi lisztet adunk hozzá, hogy a tészta összeálljon.

 

Kis gombócokat formázunk belőle és a húshoz adjuk. Fedő alatt pároljuk.

Azon melegében tálaljuk.

Jó étvágyat!




 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések